Webdesign en online communicatie

Animated banners

[:nl]

Het bedrijf

Lagersmit heeft een heel specifieke markt. Ze leveren namelijk afdichtingen voor pompen, schepen en getijden turbines. Denk hierbij aan specifiek gemaakte en gepatenteerde onderdelen die er voor zorgen dat geen lekken komen in de apparaten.

De aanleiding

Met zo’n specifieke markt willen ze ook echt efficiënt de juiste branch aanspreken. Vandaar dat ze niet zomaar adverteren op Google of Nu.nl. Juist de website waar de branchegenoten op kijken is waar zij hun banners tonen.

Alleen hoe doe je dat met zo’n kleine ruimte en toch zoveel specifieke informatie die je wil overbrengen. Het antwoord: animated gif banners. hiermee kun je in een korte tijd toch alles overbrengen aan je potentiële klant door er een soort mini-filmpje van te maken.

Hoe doen we dat?

Wij hebben aan de hand van de huisstijl de banners in elkaar gestoken (InDesign en Photoshop) en deze daarna geanimeerd volgens de richtlijnen van de diverse websites. Richtlijnen zoals het formaat (pixels), maar ook hoe groot de afbeelding mag zijn (bijvoorbeeld: 200kb).

Ook HTML5

Bij deze opdracht was het niet nodig, sterker nog, de betreffende website waren er nog niet klaar voor, maar we kunnen ook banners maken in HTML5. Deze zijn kleiner, gebruiksvriendelijk, schalen mee met de browser en je kan er meer informatie in kwijt. Bijvoorbeeld twee buttons die elk naar een andere link leiden. Nieuwsgierig?

Resultaat

Lagersmit animated banner (600x85 pixels)

Lagersmit animated banner (600×85 pixels)

Lagersmit animated banner 468x60

Lagersmit animated banner (468×60 pixels)

Lagersmit animated banner (300x250 pixels)

Lagersmit animated banner (300×250 pixels)

[:en]

Company

Lagersmit has a very specific market. They provide sealing solutions for pumps, vessels and tidal turbines. Think: specifically made and patented components which ensure that no leaks happen to these ships or devices.

The motivation

With such a specific market they need to really effectively address the appropriate branch. Hence, they do not just advertise on Google or CNN. It is the site where peers look at, that they need their banners.

But how do you work with such a small space, yet much specific information you want to convey. The answer: gif animated banners. Thus you can still convey everything in a short time to your potential customer by making a ‘mini-movie’.

How do we do that?

We used the corporate identity to put together the banners (using InDesign and Photoshop) and then animated this according to the guidelines of the various websites. Directives such as the size (pixels), but also how big the image should be (eg 200kb) are kept as strict guidelines.

Also HTML5

With this assignment it was not necessary, in fact, the websites they were advertising on were not ready for this yet, but we can also make banners in HTML5. These are smaller, userfriendly, scale with the browser and you can show more information. For example, two buttons which each lead to different link. Curious?

Result

Lagersmit animated banner (600×85 pixels)

Lagersmit animated banner (600×85 pixels)

Lagersmit animated banner (468×60 pixels)

Lagersmit animated banner (468×60 pixels)

Lagersmit animated banner (300×250 pixels)

Lagersmit animated banner (300×250 pixels)

 [:]

Verder Bericht

Vorige Bericht