Webdesign en online communicatie

Meatstreet

Slagers en vlees

Het slagersvak staat onder druk van de ontwikkelingen. Veel van ons vlees wordt machinaal geproduceerd en het echte vakmanschap ontbreekt. DeliXL wou met Meatstreet een andere weg inslaan. Terug naar de ambacht van het slagersvak. Vandaar dat er een nieuw merk gelanceerd werd: Meatstreet.

Experience design

Ondanks dat het om een Business2Business website ging, wou de opdrachtgever graag een goede ervaring bieden op de online website. Niet een standaard tekst, beeld en een WordPress uitstraling, maar even iets nieuws. Met video, foto’s en gevoel. De bezoeker moest echt een ‘wauw’-gevoel krijgen bij het ontdekken van de website.

HTML5 technieken

Om dat ‘wauw’-gevoel te bereiken hebben we vele html5 technieken gebruikt. Van parallax fotografie tot css overgangen en verscheidende sliders om het wel een one-page website te houden. De eerste indruk is al meteen goed: een op de achtergrond afspelende video met een feel voor het slagersvak.

URL

meatstreet.nl

Uitdagingen

Omdat het zo’n visueel heftige website is, was de uitdaging om in het design één lijn te houden. Dat hebben we voornamelijk gedaan door vlak verdelingen en scheiding met illustraties en parallaxfoto’s. Daarnaast hebben we een ‘lazy-loading’ optie ingebouwd, die de elementen op de pagina één voor één laadt, zodat de browser niet vastloopt.

Het was de bedoeling om ook nog 360 graden foto’s van het vlees toe te voegen, maar dat is binnen de tijd en het budget helaas niet meer gelukt.

Verder Bericht

Vorige Bericht